Terug naar de States

Dag 17 Van Las Vegas belanden we in Tehachapi

De zachte, zeer ruime bedden hebben er voor gezorgd dat we heerlijk hebben geslapen. Als ik wakker word, komt Bas net de badkamer uit. Die heeft gewoon ruim een uur liggen dobberen in het bad en is knap gerimpeld. We gaan gezamenlijk naar beneden. Buiten het feit dat het casino wat aan de lege kant is, lijkt het of hier binnen de klok stil staat. Er is geen verschil tussen dag en nacht. We ontbijten met een starbucksje , maken in alle rust wat foto's in het casino en de interne straten van New York en kruipen achter de gok kast. We spelen het spel 'Deal or no deal'. Het werd ' no deal' en we dropen weer af. Kev en Lin voegen zich bij ons en we gaan nog ff roulette spelen. Ook nu weer is Kevin de enige gelukkige onder ons en met een kleine winst voor hem en een te hoog stapeltje dollars minder voor ons gaan we uitchecken.

Het volgende doel is Outlet Center Primm. We hangen hier een ander half uurtje rond, shoppen het een en ander en ontbijten/lunchen er. Vanaf Primm is het weer een belachelijke saaie route. Verder dan onmetelijke zandvlaktes bezaaid met Agaven en cactussen, zien we niets bijzonders.

We komen aan in Barstow. Ook hier is een Outlet Center, maar daar zijn we nu wel ff klaar mee. We zijn gestopt bij een camping, maar de temp is zo hoog en nergens schaduw te bekennen, ook is het door een stevige wind onmogelijk om de shady boy op te zetten. Hier wil ik dus niet overnachten. We besluiten om door te rijden naar Tehachapi. De eerste campground is geen echte campground. Er staan misschien wel 7 campers op een rij naast elkaar in een droog grasland en dat is het. Dat gaat em niet worden. De tweede staat volgepakt en ziet er ook niet uit en dus rijden we weer een stukje door. De derde is een natuur camping aan een groot meer. We besluiten om hier te blijven. Het is er heerlijk rustig, spotgoedkoop (20$), barst er van de konijntjes, vliegen en muggen en we hebben stroom. De douches en toiletten zijn dan weer drie keer niks, maar dat is gewoon pech hebben. De douche is een betonnen hok en je moet het delen met net iets te veel insecten. Het toilet is smerig en na het doortrekken zuigt ie het water met zoveel kracht weg, dat ik me bijna aan de deur wil vast houden voordat ik weer terug op de pot getrokken word.

We zijn onderweg niet echt een supermarkt tegen gekomen, dus onze voorraad is karig. Heg scheelt dat we onszelf goed vol gegeten hebben in Vegas dus we zullen niet zomaar van de honger omkomen. Er word eindelijk weer eens een mooi vuurtje gemaakt, de fireban is hier niet. Er worden marshmellows geroosterd en aan dezelfde prikstokken rijgen we sneetjes brood met 1 karig plakje kaas er tussen, die je daarna niet meer terug proeft. We hebben er vrede mee, de stemming is prima, de temp inmiddels goed koud en we duiken op tijd ons bed in.

See yah.
Liefs Lissy en Bas