Terug naar de States

Dag 22 Isleton Sacramento Delta en back in San Francisco

7.00 gingen onze wekkers af. Koffie, bed afbreken en terug zetten als tafel en banken, Van volladen, Ken de manager gedag zeggen en gaan met die banaan. Op naar San Francisco! De rit duurde een kleine ander half uurtje. Nick van de rentalcompanie Escape was al druk in de weer. Kev en Lin mochten snel een koffer bij de chinees op de hoek en we lieten onze spullen achter om er vast op uit te trekken. Inchecken in het hotel kon namelijk pas tegen 13.00 uur.

De eerste stop was Fishermans Wharf, we moesten natuurlijk wel goed ontbijten. Dit deden we weer bij Wipe Out. De ene nam gebakken eieren sunny side up, de andere een steak. Het kan hier allemaal. Dit onder het genot van een fijne verse OJ (orange juice, maar oj staat zo lekker stoer). We slenterden fijn rond, bekeken wat shopjes en gingen weer terug naar Escape. Met weemoed namen we afscheid van onze Vans. Drie dagen lang in een hotel is een redelijk cultuur verschil. Er werd een taxi besteld, maar de bagage paste er niet allemaal in en dus kwam er een grotere taxi en ook in die zaten we nog met bagage op schoot. Eenmaal in de hotelkamer (Union Square Plaza, kamer 603, wifi usphotel, code 432p432432 dezelfde als vorig jaar en dit ter info voor mijn ouders) ploften we allemaal op bed. We hebben een vier persoons kamer, net zo gezellig, en als een blok denderden we allemaal in diepe slaap.

Bas en ik waren als eerste wakker, we hebben zachtjes gedaan en trokken erop uit. Eerst even een fijne starbucks op Union Square en mensen kijken in het zonnetje. SF staat niet bekend om het mooie weer, maar het zat ons mee en het was goed warm. We bezochten wat winkeltjes, kochten pijnstillers en kwamen Kev en Lin weer in het hotel tegen. Zij waren inmiddels ook al ff op stap geweest. Het aantal zwervers is enorm en het blijft intrigerend om ze te zien en te bekijken. Ik stond verbaasd over het feit dat 1 zwerver er vorig jaar ook al was en op precies dezelfde plek stond. Het idee dat hij exact hetzelfde al een jaar doet, vond ik echt een bizarre gewaarwording. Ook bij Kev werd er om geld gebedeld, echter toen Kev niks gaf werd hij direct uitgescholden voor asshole. Er is hartelijk om gelachen. Het is ook bijzonder om te zien hoe erg oude Chineze mensjes met karretjes en tassen lopen en de vuilnisbakken uitpluizen op zoek naar glaswerk en blikjes. Dit verzamelen zij en leveren het weer in voor geld. De mensjes lopen echt helemaal krom voorover en kunnen heel niet recht staan. We hingen wat rond in onze kamer en besloten tegen de klok van 21.00 uur ergens een hapje te gaan eten.

Na het eten (het was lekker maar overtrof de kwaliteiten van onze eigen chefs niet) zijn we ff gaan rond lopen en eindigden we in Lefty's O' Douly. Een Ierse kroeg waar live piano gespeeld en gezongen werd. De zanger was een oudere man die zich zelf erg sexy en grappig vond en maakte continue dubbelzinnige grappen tegen de wat oudere dames (lees bejaard) en die gleden op hun beurt weer bijna van hun barkruk. We werden er misselijk van. We hebben ook veel lol gehad met het bekijken van al het volk dat er rondloopt. De meeste dames zijn zeer schaars gekleed en dat terwijl het echt keikoud is in de avond. Al bibberend met tepels zo groot als deurknoppen, liepen ze te waggelen op veel te hoge dunne hakjes. Noem het leedvermaak, maar ik hou ervan. We hebben een tijdje staan drinken, zingen en dansen tot we omvielen van de slaap.

Eenmaal terug op de hotelkamer was het ook zo bekeken. Op naar de volgende morgen.

Liefs Lissy en Bas