Terug naar de States

Dag 12 Canon City, Colorado Springs en de Arkansas River


Om 7 uur staat mijn wekker, eindelijk ga ik met Mieke en Brianna naar de Hobby Lobby. Dat is een hobby winkel waar ze oa lekker veel bak-spullen verkopen. Ik heb de afgelopen week al veel bak-meuk gezien, maar me weten in te houden. Nu mag ik los gaan. Om 8 uur rijden we weg naar Colorado Springs. Uiteraard is het weer een mooie route met veel bergen, we maken onderweg nog ff een pitstopje bij Starbucks en belanden bij de Hobby Lobby. Ow men...ik kom een container en duizenden dollars te kort om te kopen wat ik wil. Maar met het geld dat ik wel te besteden heb ga ik heerlijk aan de slag. Ik koop bakvormen, kleurstoffen, molds en nog veel meer. Een leuk bedrag lichter maar met 3 tasjes in de hand en met een voldaan gevoel gaan we weer huiswaarts.

Bas en Kev hebben intussen de Sky Line Drive gedaan. Dat is een fijn smal paadje met een nog fijnere afgrond ernaast, maar met prachtig uitzicht en aan de top in de bergen een echte dinosaurus voetafdruk te bezichtigen (ik heb die hele afdruk nooit echt kunnen herkennen, maar anderen vinden het idd een voetafdruk). Lin is lekker aan het relaxen geweest. We maken ons klaar om te gaan Raften.

Aangezien Linda het raften redelijk eng vond en er meerdere categorieën zijn qua moeilijkheidsgraad van het afdalen van de Arkansas River, hebben wij gekozen voor de Big Horn Sheep afdaling. Mieke brengt ons weg. Met ons reddingsvest en surfschoentjes aan, de helmen op onze hoofden zitten we te wachten tussen alle andere stoere deelnemers. Met 1 verschil, een klein verschil, eigenlijk niet eens interessant om te noemen, maar toch doe ik het. Zij gaan namelijk wild water raften en mogen in een grote stoere bus. Wij gaan raften en mogen kiezen tussen de Kermit Van of de Elmo Van. Terwijl we met een berg kinderen naar 'onze' Kermit Van lopen wordt ons nog toe geroepen: you tough guys!! We liggen helemaal in een deuk van het lachen. Onder weg bedenken we allerlei scenarios en we hebben echt de grootste lol. Het water van de Arkansas River staat erg laag vanwege de langdurige droogte die hier is geweest en het idee dat we met een boot misschien wel moeten klunen terwijl we net voor de camera zijn, bezorgt ons allemaal de slappe lach. Zelfs als deze trip geen bal aan zou worden, hebben we nu al de grootste lol gehad en is het elke penny waard geweest.

Het raften is keileuk en zeker niet te eng. Lin vindt het prima zo, voor de anderen had het een tikje harder gemogen. Desalniettemin hebben we ervan genoten. Hoewel Kevin steeds de grootste waterpartijen over zich heen kreeg, heeft hij het toch gepresteerd om de 4 sigaretten in zijn rechter broekzak droog te houden. Dat was dan ook wel het enige dat nog droog was. Een prestatie op zich. Mieke en Brianna komen ons weer oppikken, maar we vertrekken niet voordat we een biertje bij de bar hebben gedaan onder het genot van nachos en salsa saus.

Eenmaal weer thuis beginnen we aardig in te kakken en hangen we weer lekker relaxed in de tuin. Wederom heeft Mieke iets lekkers voor ons op tafel gezet. Vanavond eten we steak!! Yummie. Het dessert nemen we mee naar het huis van Brianna, zij is onlangs verhuist, en samen met de koffie nuttigen we het daar. Brianna heeft echt een mega cute en oud huisje. Met een porch!!! Op zo een porch ben ik echt verliefd geworden en we maken er dan ook dankbaar gebruik van. Het is leuk om te zien hoe Brianna een mooi klassiek oud huis, haar eigen modernere draai geeft.

We kakken nu nog erger in dan een uurtje of twee geleden, dus we gaan weer huiswaarts om aldaar nog een uurtje in de tuin te hangen om vervolgens naar bed te gaan. Morgen is het plan om de wekker op 5 uur te zetten en om 6 te vertrekken.

Ik ga nu nog ff kort skypen met Justin, het is in NDL nu 7.05 uur en dan trap ik ook snel af naar bed.

Sweet dreams
Liefs Lissy en Bas.

Reacties

Reacties

Pa en ma buiting.

Geweldid, wat een ervaring dat raften. Liefs Pa en ma buiting.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!